Monday 26 July 2010

Perlaburan emas...





Assalammualaikum pembaca blog aku matlamat....

Hari ini firadila ingin berkongsi mengenai perlaburan emas..kebetulan pula ada artikel mengenai perlaburan emas di akhbar kosmo online. Anda boleh klik disini untuk bacaan selanjutnya...

Sebenarnya, firadila ni pun dulu tak tahu juga mengenai perlaburan emas ini...tapi setelah diselidiki dan diselidiki...firadila dapati perlaburan emas ini lebih menguntungkan berbanding menyimpan wang menggunakan wang kertas.

Cuba anda bayangkan, hari ini anda membuat perlaburan emas sebanyak 5g emas...dan esok cuba anda periksa harga emas semasa di akhbar atau di internet, firadila yakin nilai emas ini pasti akan naik dan firadila pasti harga emas sentiasa berada dalam keadaan yang amat baik sekali.

Oleh itu, cuba anda membuat perlaburan emas ini. Bagaimana caranya nak buat perlaburan emas ini? Baiklah firadila akan terangkan..

Pertama : Anda boleh buat research di internet mengenai perlaburan emas ini untuk mengetahui akan nilai pasaran dan sebagainya.

Kedua : Anda boleh tanya dimana-mana cawangan bank berhampiran dan tanya mengenai perlaburan emas ini. Kalau boleh tanyalah di bank yang berlainan. Maybank ke, public bank ke atau sebagainya..

Ketiga : Bertindaklah dan melakukan langkah pertama. Sekiranya anda sudah mengetahui maklumat mengenai perlaburan emas dan kebaikannya...kenapa tunggu lagi. Buka lah akaun emas ini. Biar berat emas anda kecil asalkan anda telah mencubanya.

Keempat : Anda biarkan buku akaun bank emas anda itu terperap selama 2 tahun. Kemudian selepas 2 tahun, cuba anda periksa di internet atau di akbar-akhbar berapa harga pasaran nilai emas untuk 5 gram. Pasti anda akan terkejut...Selamat mencuba...
Lakukan tindakan kehadapan untuk mencapai matlamat anda...Berfikir banyak kali menyebabkan anda ada masa untuk mencipta alasan....Bertindak lah segera..
p/s : firadila mungkin tak tahu istilah dalam pengunaan bahasa mengenai perlaburan emas ni tetapi yang penting firadila dapat menyampaikan benda yang baik...:)

Senyum dan ceria selalu...

No comments:

Post a Comment