Sunday 7 February 2010

Matlamat berani mencuba dan berani gagal...


Assalammualaikum dan salam ceria pembaca blog akumatlamat,


Tahun 2010 baru je berlalu sebulan sudah..tup...tup dan bulan Februari dah..terlalu cepat masa berlalu sekarang ni. Macam manalah kehidupan kita 5 tahun akan datang. Adakah perubahan atau sama sahaja.


Untuk tahun 2010 ni matlamat firadila cuma 2 iaitu :



Pertama : Berani Mencuba. Ramai yang beritahu dila "Engkau ni asyik nak cuba pelbagai bidang..nak buat perniagaan internetlah, nak ambil tempahan menjahit lah (memang dah ambik tempahan pun) , nak belajar maniklah..bisnes kompanglah ( dah berjaya pun) dan macam-macam lah.Semuanya engkau nak cuba tapi satu pun tak menjadi"...wah...terkedu juga dengan soalan tu...apalagi termenung juga firadila dibuatnya...setelah difikirkan sedalam-dalamnya, firadila dapat satu petunjuk. Jadilah diri sendiri. Dah ditakdirkan firadila suka mencuba sesuatu yang baru....mencari yang betul-betul sesuai di dalam bidang firadila yang firadila idamkan.


Bagi firadila tak salah mencuba sesuatu yang baru asalkan firadila berani mencuba. Kalau tak cuba tak tahu..."sentiasa berfikiran positif firadila....tanamkan di dalam hati tu..."...kata firadila di dalam hati...cewah..


Kedua : Berani Gagal. Firadila nak tanamkan semangat berani gagal ni kerana firadila berani mencuba. Jadi, kalau mencuba sesuatu tu tak semestinya akan berjaya dalam sekelip mata. Mesti ada gagal punya...oleh itu,


"LAKUKAN TINDAKAN KEHADAPAN SEKARANG JUGA FIRADILA...TUNGGU TAHUN 2011....LIHATLAH PENCAPAIAN KU NANTI..." Kataku dengan penuh semangat positif...cewaahhh....

akumatlamat,
firadila

No comments:

Post a Comment